Nemrégiben érdekes felmérés zajlott a casamobili.hu-n, amely azt próbálta kideríteni, mit gondolunk a nászajándékozásról, mi magyarok.
Íme az eredmény:
– bár tisztában voltunk azzal, hogy egyre nagyobb teret hódít, már-már szokássá vált, hogy mi magyarok pénzt ajándékozunk az ifjú házasoknak, de azt mi sem gondoltuk, hogy ekkora mértékben.
Okokként (vagy mentségként?) általában több dolgot is említenek az emberek. Például, hogy nem szeretnének olyasmit venni, amiből biztosan hármat fog kapni a pár. Vagy nem szeretnének olyasvalamivel kedveskedni, ami esetleg nem fog tetszeni, vagy nem fogják tudni használni. Egyre többször hallani azonban, hogy az ifjú pár kifejezetten pénzt kért.
Az összes válaszadó több mint fele, egész pontosan 56%-a adott már, vagy adna pénzt ajándékba. A koreloszlást tekintve ez az ajándékozási forma a 25-30 és 30-35 éves korosztályban a legnépszerűbb. Ezen korosztályok 61%-a választja az ajándékozásnak ezt a módját. Az ennél idősebbek jobban ragaszkodnak korábbi szokásokhoz és szívesebben vásárolnak ajándékot, „mindösszesen” 52%-uk ajándékoz pénzt.
A második legnépszerűbb ajándék a Wellness hétvége. Az összes válaszadó 25 %-a választja szívesen ezt az ajándékot egy esküvőre, azaz fele annyian mint ahányan pénzt ajándékoznak.
Éppenhogy 15 % feletti eredményre tudta feltornázni magát még a kristálypohár, a fotó album és a borkülönlegességek.
A „Mit nem adnál soha nászajándékba?” kérdésre adott válaszok alapján mennek ki a divatból a lakástextilek, az elektronikai cikkek, és a lakásdekorációs termékek.